“به نام دوست”

سلام
توی این بلاگ گزارشی از حضور کانکتیت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان (اتوکام) با شعار “توسعه اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی” خواهیم داد. این نمایشگاه در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۹ شب پذیرای بازدید کنندگان بود. امسال حدود ۸۰ استارتاپ و ۱۳۰ شرکت دست آوردهای خود را به نمایش درآوردند که این شرکت ها عموما در حوزه های سخت افزار، نرم افزار، خدمات دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، شبکه های داده و امنیت تبادل اطلاعات، مخابرات، اینترنت، آموزشی و پژوهشی فعال هستند.

روند ثبت نام:
نحوه ثبت نام از طریق سایت autocom.ir انجام می شد سپس در قسمت ثبت نام مخصوص استارتاپ ها به صفحه ثبت نام در سایت ایوند هدایت می شدند و پس از انتخاب غرفه یا استند خود مبلغ آن را واریز می کردند. ۳ روش انتخاب وجود داشت انتخاب اول یک غرفه جزیره ای که ۱۲ متر مربع بود با ۵ میلیون تومان، انتخاب دوم اسنتد بزرگ با میز ۸۰*۱۲۰ با قیمت ۵۵۰ هزار تومان و انتخاب آخر استند کوچک با میز ۶۰*۸۰ با هزینه ۳۵۰ هزار تومان اما در صورتی که یک ماه زودتر ثبت نام انجام می شد در هزینه اسنتدها ۵۰ هزار تومان تخفیف داده می شد. البته کانکتیت به سبب حضور در مسابقه‌ی سید استارز و انتخاب به عنوان ۶ تیم برتر شهر اصفهان نیز شامل تخفیف دیگری شد.
در هفته‌ی منتهی به شروع نمایشگاه افرادی تحت عنوان اکانت منیجر به هر استارتاپ معرفی شدند که یه جورایی رابط بین استارتاپ با دبیر اجرایی نمایشگاه محسوب می شدند. طراحی استند به صورت ثابت جهت درج اطلاعات هر استارتاپ در اختیارشان قرار گرفت (مانند نمایشگاه الکامپ ۹۷) تا همه‌ی آن ها در نمایشگاه و در نگاه اول به یک فرمت و یکپارچه نشان داده شوند.

داخل نمایشگاه:
اولین سالن (سالن ورودی) به جهت حضور استارتاپ ها هوشمندانه انتخاب شده بود و اسم آن نیز که به سالن فرصت های اتوکام معروف شده بود، هوشمندانه تر. طبق آمار سال گذشته کّل آمار بازدید از این سالن ۳۸ هزار نفر بوده که به گمان ما نیز امسال از سال گذشته کمتر نبوده است. به صورت میانگین روزانه حدود ۵۰ تا ۷۰ مراجعه کننده از سرویس ما (کانکتیت) بازدید کرده و توانستیم طیف مختلفی از کسب و کارها مانند: هتل، رستوران، کافه، آموزشگاه و … را به سمت خود جذب کنیم.

در این میان نیز بازدید مسئولانی همچون آقای دکتر احمدیان مدیرکل نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (که واقعا ایشون در صدد کم کردن مشکلات حوزه استارتاپ ها هستند و قول حمایتی به تیم ما دادند)، آقایان دکتر کامران و فولادگر نمایندگان محترم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، آقای نوروزی شهردار محترم شهر اصفهان، آقای مهندس اثنی عشری رئیس سازمان صنفی رایانه ای کشور، آقای مهندس اطرج رئیس سازمان صنفی رایانه ای شهر اصفهان، آقای مهندس اصغر آذربایجانی قائم مقام سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان، آقای زنجانی معاون فضای مجازی و مشاور مدیرکل صدا و سیما اصفهان، آقای مهندس میرهادی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آقای حسام میرآرمندهی رئیس و بنیانگذار کافه بازار و جمعی از افراد شورای شهر اصفهان از سالن فرصت های اتوکام بازدید کردند. اما در این میان نیز سرمایه گذارانی همچون کارن کراد و دیگر صندوق های سرمایه گذاری نیز حضور فعال داشته و با بعضی از استارتاپ ها وارد مذاکره شدند.

حواشی:
در خلال برگزاری نمایشگاه در این ۵ روز برنامه های متعددی تدارک دیده شده بود از جمله گارگاه فریلنسینگ اصفهان که با همت پونیشا برگزار گردید، بیست و یکمین استارتاپ گرایند اصفهان با حضور کیارش عباس زاده موسس و بنیانگذار زودفود (اسنپ فود فعلی)، ارائه (پیچ) ۱۲ استارتاپ برتر نمایشگاه (ما هم حضور داشتیم)، گارگاه تجربه شکست و … که جمعا به ۲۱ مورد می رسید.

تشکر:
از هر چه بگذریم از زحمات بی دریغ آقای محمد کرمانی مدیر محترم فضای کار اشتراکی آبی سفید و تیم خوبشون نمیشه گذشت که انصافا سنگ تموم گذاشتن؛ از همینجا یه خداقوت ? و یه ? به همه‌ی این دوستان میفرستیم و آرزوی پیروزی و سربلندی برای آنها داریم.

میگین چرا؟
خوب جوابش مشخصه؛ چون کانکتیت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکامپ تهران و اولین نمایشگاه الکامپ اصفهان (تکنولوژی و نوآوری و استارتاپ ها) امسال شرکت کرد و هچکدوم به پویایی و برنامه ریزی نمایشگاه اتوکام اصفهان هم نمی رسیدن که نتیجه‌ی صَرفِ فعل توانستن این گروه خوب هست. البته نباید از زحمات جناب آقای مهندس اطرج رئیس سازمان صنفی رایانه ای استان اصفهان نیز غافل شد که این نمایشگاه را با قدرت هرچه تمام تر به سرانجام رساندند.

 

در پایان توجه شما عزیزان را به گزارش مجله اینترنتی زومیت (حامی رسانه‌ ای نمایشگاه اتوکام) مبنی بر فعالیت استارتاپ های اصفهانی در نمایشگاه اتوکام ۹۷، جلب می کنم.

 

با تشکر از توجه شما ?


1 دیدگاه

از الکامپ تا اتوکام | گزارش استارتاپ کانکتیت · آذر 11, 1398 در 7:12 ق.ظ

[…] اتوکام 97 […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *