امیدوارم از این عنوان تکراری ناراحت نشده باشین. درسته که اونقدر مطلب در این رابطه وجود داره که نوشتن دوباره‌ی اون شاید کار سختی به نظر بیاد اما اینجا یه کم شفاف تر توضیح میدیم.

اما تبلیغات دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) چیست؟

جواب این سوال رو با یه مثال بهتون میگیم. توی خونه با لپ تاپ یا گوشی برای خرید ظروف ناهار خوری اونم زیر قیمت بازار از دیجی کالا خرید می کنی یا یه گوشی هوشمند از بامیلو تهیه کردی که یه گارد رایگان هم بهت هدیه می ده و یا بعد از درخواست تاکسی از اسنپ کد تخفیف می گیری تا در اسنپ فود ازش استفاده کنی و یا در روز تولدت تپ سی سفری رایگان بهت هدیه می ده و یا از APP های بازار برنامه های مورد علاقت رو دریافت می کنی و در آخر هم وقتی از محصولات یا خدمات اون ها استفاده کردی بخوای در موردشون نظر بدی تا میزان کیفیت و کمیتش مشخص بشه، در واقع شما دارین از راهکارهای تبلیغات دیجیتال یا همون دیجیتال مارکتینگ بهرمند می شید و کسب و کارهایی هم که نامشون آورده شد از بارزترین این حوزه هستند.

دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۷

• در جمعیت ۸ میلیاردی کره‌ی زمین تعداد کاربران اینترنت برابر با ۴٫۰۲۱ میلیارد.
• تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند بالغ بر ۵٫۱۳۵ میلیارد با رشد ۴ درصدی سال به سال.
• میزان استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل ۷ برابر بیشتر از مرورگر موبایل.
• تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی برابر با ۳٫۱۹۶ میلیارد نفر. منبع

کانِکتیت چگونه فضای دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کار شما فراهم می کند؟

قبل از پاسخ به این سوال باید توجه داشت که تمامی  کارهایی که در حوز‌ه‌ی تبلیغات و فروش آنلاین در حال انجامه در حطیه‌ی تبلیغات دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) هست و وای فای مارکتینگ نیز شامل آن میشه.

اگر شما یه کارواش یا کافی شاپ یا … داشته باشین، نیازی به مراجعه حضوری کاربر برای سفارش دادن نیست و کافیه به وای فای متصل بشه تا بتونه بعد از مقایسه محصولات یا خدمات مجموعه بهترین مورد رو انتخاب کنه (مانند دیجی کالا-بامیلو) یا مواردی که تخفیف خورده یا پیشنهاد ویژه شده رو ببینه و در صورت تمایل انتخابشون کنه و بعد از سفارش هم یه کد تخفیف بگیره تا دفعه آینده بشه ازش استفاده کرد (مانند اسنپ فود-زودفود) و در روزهای خاص مانند تولد یا مناسبت های دیگه بهش پیشنهاد استفاده از خدمات یا محصولات مجموعه به صورت رایگان یا OFF خورده داده میشه (مانند اسنپ-تپ سی) اَپ های کاربردی رو به راحتی و از یک محل دریافت بکنه (مانند بازار-سیب اَپ) در پایان هم در مورد محصولات یا خدمات استفاده شده و علاوه بر ارائه نظر، امتیاز خودش رو ثبت کنه.

آمار دیجیتال مارکتینگ در ایران سال ۱۳۹۶

کاربران اینترنت تلفن همراه ۵۱٫۷۳ میلیون است که ۶۳% جمعیت کل ایران بوده و کاربران فعال در رسانه های اجتماعی چیزی بیش از ۴۰ میلیون نفر است که این افراد ۴۹% از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از نفوذ بالایی در حوزه تبلیغات برخوردار هستند. منبع

علاوه بر کارهای گفته شده، کاربر میتونه از اینترنت رایگان در مدت زمان آماده سازی محصول یا خدمات استفاده کنه و به شبکه های اجتماعی مجموعه به صورت خودکار هدایت بشه یا از رزومه و بویوگرافی مطلع بشه و یا سفارش های گذشتش رو ببینه.

اگر صاحب کسب و کار هستین میتونین یک هفته رایگان استفاده کنید.


1 دیدگاه

نودی · اردیبهشت 25, 1398 در 7:06 ق.ظ

خوشمان امد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *