“سلام”
نمایشگاه الکامپ بیست و چهارم امسال با شعار “پیش به سوی اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی” در تاریخ ۶ تا ۹ مرداد ماه ۱۳۹۷ در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه که بزرگترین آوردگاه IT و ICT کشور محسوب می شود شرکت های کوچک استارتاپی بیش از پیش آماده تر و جذاب تر از شرکت های بزرگ حاضر شدند. بیش از ۳۷۶ استارتاپ در قسمت الکامپ استارز شرکت کردند و تعداد ۸۰ تای آن ها در قسمت الکامپ پیچ به ارائه‌ی کسب و کار خود پرداختند. امسال هم مانند ۳ سال گذشته این نمایشگاه به ریاست سازمان صنفی رایانه ای کشور و در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع برگزار شد که فضای اختصاص داده شده به الکامپ استارز-الکامپ گیم بیش از ۷ هزار متر مربع بود.
با توجه به اولین حضور استارتاپ کانکتیت و ارائه اولین پلتفرم جامع وای فای مارکتینگ ایران در گردهمایی فعالان و کارشناسان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، برآن شدیم تا تجربه هایمان را با شما به اشتراک بگذاریم.

اول از همه بگذارید چند نکته را به شما یادآوری کنم:
1-نمایشگاه الکامپ بزرگترین نمایشگاه حوزه IT و ICT کشور محسوب می شود.
2-فضای کسب و کار شهر تهران نسبت به شهرستان ها بسیار متفاوت است به خصوص اگر یک استارتاپ باشید و در شهرستان زندگی می کنید و قصد حضور در این نمایشگاه را داشته باشید. نسبت هزینه ها در تهران به نسبت دیگر شهر ها بسیار متفاوت است (هزینه سفر از شمال به جنوب شهر در اصفهان با اسنپ ۹/۰۰۰ تومان و در تهران ۲۴/۰۰۰ می باشد).
3-فضای این نوع نمایشگاه که با کسب و کارهای نوپا شکل گرفته با تمام نمایشگاه ها متفاوت است. از نوع تعامل شان تا کسب درآمد. آن ها درصدد ایجاد رابطه ای به نام پیشرفت هستند با توجیه مالی. بنابراین چه به عنوان بازدید کننده و چه به عنوان غرفه دار می توانید با تمامی شرکت های موجود ارتباط مناسبی برقرار کنید.

استارتاپ ها در سالن های ۸,۹ و ۱۰,۱۱ و ۲۷ حضور داشتند که به جرات می توان گفت شلوغ ترین سالن ها در بین سالن های دیگر بودند. الکامپ ۲۰۱۸ بالغ بر ۷۰۰ شرکت حضور داشته و محصولات و خدمات خود را عرضه کردند.
اما در این میان لازم است از بعضی مشکلات مانند عدم اطلاع اپراتورهای نمایشگاه از وضعیت اجرایی، عدم برگزاری نمایشگاه در ساعت اعلام شده، گرمای داخل سالن ها، ترافیک شدید خودروها در ورودی ها و خروجی های نمایشگاه در تمامی ساعتات برگزاری، گِله مند باشیم.

اما از مشکلات که بگذریم به خبر های خوبی میرسیم: از دیدار با بچه های شرکت رایانورد و مدیرعامل عتیق گشت اصفهان گرفته تا شرکتهای ایرانسل، هاست ایران، ستاره اول، به پرداخت ملت، شهرداری تهران و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد که توانستیم تعامل بسیار سازنده ای را با آن ها برقرار کنیم. در این بین به طور میانگین روزانه ۱۶۰ نفر از غرفه کانکتیت بازدید کرده و با مجموعه خدمات آن آشنا شدند. هزینه‌ی سرمایه گذاری ما در مجموع ۴ میلیون تومان برای حضور در نمایشگاه الکامپ بود. سرمایه گذاری در مفهوم تبلیغات که در عمل از آن به عنوان هزینه یاد می شود. در آخر از تمامی دوستانی که مایل هستند از حال و هوای الکامپ امسال بیشتر بدونن یا تمایل دارند که سال آینده به عنوان استارتاپ یا بازدید کننده شرکت کنند، میتونن روی مشورت و کمک ما حساب ویژه ای باز کنند.

در آخر توجه شما خوانندگان عزیز را به آمار منتشر شده در کتاب الکامپ استارز-الکامپ گیم ۹۷ که توسط سازمان صنفی رایانه ای منتشر شده جلب می نمایم:

دانلود (pdf نتایج نمایشگاه الکامپ ۱۳۹۷)


1 دیدگاه

از الکامپ تا اتوکام | گزارش استارتاپ کانکتیت · آذر 11, 1398 در 6:54 ق.ظ

[…] الکامپ 97 […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *