“سلام”

با کمی جستو جو در وب متوجه خواهید شد که اتصال به شبکه های وای فای باز به خصوص در اماکن عمومی می تواند خطراتی را در پی داشته باشد. سایت های خبری از عدم اتصال به این نوع شبکه ها می گویند و از من و شما می خواهند به وای فای باز وَلو در فرودگاه هم، متصل نشویم. این شبکه ها عموما از امنیت بسیار پایینی برخوردارند و به همین علت اتصال به آن ها دردسر ساز است. نشانه‌ی این نوع وای فای ها نداشتن پسوورد یا دانستن عموم کاربران از رمز ورود وای فای برای اتصال به اینترنت است و عموما به نام های free wifi یا wifi zone شناخته می شوند.
اما خطراتی که وای فای باز می تواند به همراه داشته باشد عبارت است از:

1- سرقت اطلاعات شخصی مانند دفترچه تلفن
2- شنود اطلاعات و ثبت رفتار کاربران در فضای مجازی توسط افراد درحال استفاده از وای فای
3- انجام حملات سایبری به دیگر شبکه ها با نام و اطلاعات هویتی کاربران
4- دستیابی به اطلاعات فنی مانند کوکی (Cookies) و سِشِن (SESSION) مرورگر گوشی تلفن همراه کاربر

موارد ذکر شده علاوه بر ایجاد مخاطره برای کاربران، کارفرمایانی را که وای فای باز ارائه می دهند را هم دچار مشکل می کند. این اماکن که عموما کافی شاپ ها، رستوران ها یا هتل ها را شامل می شوند به جهت ارائه وای فای باز برای کاربران خود از سامانه های اکانتینگ استفاده می کنند. این سامانه ها با ساخت اکانت های تعریف شده صرفا قادر به کنترل سرعت، حجم و مدت زمان هر کاربر در فضای مجازیست (بدون بخش گزارش گیری) و باز مدیران هر مجموعه را جهت دستیابی به خدمات ویژه و منحصر بفرد راضی نمی کند.

 

 

در اینجا راه حل معرفی شده‌ی توسط کانکتیت را توضیح میدیم/
بزرگترین تفاوت ارائه وای فای در سامانه‌ی کانکتیت، مدیریت و تبلیغات هدفمند بر بستر وای فای است؛ یعنی علاوه بر ایجاد دسترسی به اینترنت مدیریت شده می توان از طریق تبلیغات و فروش هوشمند سعی در ایجاد مزیت رقابتی در بین همکان خود داشته باشید. اما از بحث خود خارج نشویم، کانکتیت چگونه امنیت در ارائه وای فای را تامین می کند؟

1- احزار هویت: کاربران جهت بهرمندی از اینترنت رایگان بایستی ثبت نام نمایند و اطلاعات هویتی مانند شماره تلفن همراه و … خود را در سامانه ثبت کنند.
2- شماره تلفن همراه: از طریق ارسال رمز یکبار مصرف یا همان OTP به شماره تلفن همراه، کاربر مجوز ورود به سامانه را دریافت می کند.
3- تطبیق گوشی تلفن همراه: آخرین مرحله جهت ورود به سامانه‌ برای کاربر، ثبت مک آدرس (MAC address) گوشی تلفن همراه وی می باشد.
4- گزارش گیری: پس از ورود به سامانه و استفاده از اینترنت، رفتار کاربر ذخیره شده تا در صورت نیاز در اختیار مراجع قانونی قرار گیرد.

کانکتیت محیطی اَمن را در فضای مجازی برای کاربران هر مجموعه فرهم می سازد. در واقع استفاده از این سامانه یک بازی بُردبُرد برای هر دوطرف است و هم کاربر و هم کارفرما بدون هیچگونه دغدغه‌ای می توانند از مجموعه خدمات این سامانه لذت ببرند.

البته روند ورود به سامانه بسیار ساده است و کافیست کاربر فقط برای یکبار شماره تلفن همراه و اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی را در یکی از مراکز کانکتیت ثبت و تایید کرده و به پروفایل مخصوص خود وارد می شود و می تواند از خدمات کانکتیت استفاده کند. بعد از ثبت نام، کاربر برای هر بار اتصال به سامانه فقط بایستی وای فای دستگاه خود را روشن کرده و به وای فای مجموعه متصل شود تا به صورت خودکار به پروفایل شخصی خود هدایت گردد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *