“به نام دوست”

شاید بهتر بود موضوع این بلاگ را از اینوتکس تا تهران هوشمند می گفتیم چون اولین نمایشگاهی که امسال در آن شرکت کردیم، اینوتکس بود و پس از آن الکامپ. نهمین نمایشگاه اینوتکس (نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری) در تاریخ 19 تا 22 خردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و در 2 سالن 40 و 44 و با شعار شهر هوشمند_زندگی هوشمند برگزار گردید. هزینه ثبت نام زودهنگام برای گرفتن غرفه های استارتاپی که همان کانتر بود، 490هزار تومان و پس از این زمان، 600هزارتومان دریافت میشد. هر نفر نیز 40هزار تومان جهت بازدید از این نمایشگاه پرداخت می کرد. این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه الکامپ از وسعت کمتر و بطبع از بازدیدکنندگان کمتری برخوردار بود. هر چند که دریافت مبلغ فوق از هر فرد ضمن اینکه باعث فیلتر شدن افراد جهت بازدید می شد (از نظر برگزار کنندگان این کار می تواند بازدید کننده های تخصصی تر را جذب خود کند) اما در عمل این اتفاق نیفتاد و کاربران همانند نمایشگاه الکامپ، بازدید کنندگان متفرقه و متخصص را درکنار هم داشت.

کاتالوگ نمایشگاه اینوتکس 2019: دانلود

نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) که پس از اینوتکس و در تاریخ 27 تا 30 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید که با حضور بیش از 600 شرکت به بزرگترین گردهمایی حوزه فناوری اطلاعات ایران مبدل شده است، برگذار گردید. از این آمار نزدیک به 500 غرفه مربوط استارتاپ ها (1) می شد این نمایشگاه در مساحتی حدود 30 هزار متر مربع برقرار شده بود که نسبت به سال گذشته 10درصد رشد و در این بین نیز حضور استارتاپ ها با افزایش 12درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده بود.

بلیط ورودی نمایشگاه نفری 2 هزار تومان و هزینه کانترهای استارتاپ ها نیز 1میلیون تومان (نسبت به سال گذشته 1.2 برابر افزایش قیمت) دریافت گردید.

بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ با شعار آینده ای_بهتر، توسط سازمان صنفی رایانه ای کشور با برنامه هایی همچون الکامپ تاکز (2) الکامپ گیمز (3) الکامپ ترندز (4) الکامپ استارز (5) برگزار گردید و توانست نزدیک به 17هزار بازدیدکننده را در این 4روز جذب کند. همچنین بخش های دیگری از قبیل اتاق شتاب و الکام تاکس (6) نیز در جریان بود.

همچنین شرکت های بزرگ دولتی همچون سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان امورمالیاتی و شرکت های ایران خودرو و سایپا و … در سالن های جدایی در این نمایشگاه شرکت کرده بودند.

نمایشگاه اتوکام (اتوماسیون و کامپیوتر) اصفهان با شعار زندگی_هوشمند که توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان و در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان (پل شهرستان) از تاریخ 8 تا 12 آبان ماه به مدت 5روز از ساعت 10صبح تا 21 برگزار گردید.

هزینه بلیط ورودی این نمایشگاه برای هر نفر 2 هزار تومان و برای ثبت نام زودهنگام هر استارتاپ 436هزار تومان بود. در این نمایشگاه که به همت فضای کار اشتراکی آبی سفید و با مدیریت آقای محمد کرمانی برگزار گردیده بود نزدیک به 80 استارتاپ در آن شرکت کرده بودند و درصورتی که امسال سال دوم حضور استارتاپ ها در این نمایشگاه محسوب می شد، استقبال مناسبی از آن ها به عمل آمد.

 

(محتوای نمایشگاه تهران هوشمند در تاریخ 1398/09/20 بروزرسانی گردیده است)

آخرین نمایشگاه تحت عنوان تهران هوشمند از تاریخ 18 تا 19 آذرماه و در سالن همایش های برج میلاد از ساعت 9صبح تا 5عصر برگزار گردید. این نمایشگاه به همت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و در راستای هوشمندسازی شهر تهران انجام گردید. هزینه‌ی هر استارتاپ برای یک استند، 300هزار تومان می شد اما شهرداری تهران بعضی از استارتاپ ها را به صورت رایگان به نمایشگاه دعوت کرده بود که استارتاپ connectit از جمله‌ی آن ها بود. بلیط هر بازدیدکننده به صورت عادی 25هزار تومان و در صورتی که از تمامی کارگاه ها و کنفرانس ها استفاده می کرد، 250هزار تومان ورودی این همایش در این 2روز بود.

 

در این مدتی که در این نمایشگاه ها شرکت کردیم، بسیار یادگرفتیم، با افراد بسیاری دیدار کردیم،  با افراد بسیاری صحبت کردیم، بسیار دفاع کردیم از سامانه، با افراد بسیاری سامانه را آشنا کردیم و تازه مفهمیدیم که هنوز هم باید نسبت به گذشته بسیار بیاموزیم تا بتوانیم با افراد بسیاری دیدار کنیم، با افراد بسیاری صحبت کنیم، بسیار دفاع کنیم از سامانه و افراد بسیاری را با سامانه آشنا کنیم. در این دو سال با یکی از همکارانمان ارتباطی مناسبی برقرار کردیم و تعامل را یاد گرفتیم، یاد گرفتیم که در کنار تعامل با همکاران بایستی در بازار جنگید، باید در این بازار صبر کرد، باید تمرکز کرد و نباید نا امید شد ولوو اینکه ما را به عهد قجر که مردمانش با اینترنت نا آشنا بوده اند، ببرند (7) حتی وقتی که می بینیم در این اوضاع پیچیده ی اقتصادی می شود کار کرد، پول درآورد و راضی بود به حداقلی ها و راضی شویم به پراید و به اینترانت.

واقعاً  از این همه‌ امید و آرزویی که ما را سرپا نگهداشته تشکر می کنیم.😂

در پایان این بلاگ اگر عزیزانی که تمایل به حضور در این نمایشگاه ها را به صورت غرفه دار دارند، می توانند روی کمک ما حساب کنند. در اینجا از تجربیاتی به دست آمده صحبتی به میان نیامد و در بیشتر گزارشی از این 3 نمایشگاه حوزه IT در سالی که برای استارتاپ connectit گذشت، بیان شد.

همچنین از دیدار مجدد بچه های تیم رایانورد که با محصول smartwifi و smartclub خدمات خود را ارائه می دهند بسیار خرسند هستیم و آرزوی موفقیت برای عزیزان را داریم. همچنین از وزیر محترم ارتباطات و آقای امیر ناظمی نیز بابت کمک به فراهم آوردن تسهیلاتی مناسب برای استارتاپ ها نیز سپاسگذاریم.

در بلاگ های زیر می توانید گزارش نمایشگاه های سال های گذشته را مشاهده فرمایید.

الکامپ 97

اتوکام 97


1-استارت آپ‌ها یا شرکت‌های نوپا، کسب و کارهایی هستند که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد. (تعریف استارت آپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا)

2-ارائه تجربیات و محل صحبت در رابطه با موضوعات روز که با ارائه افرادی سرشناس در حوزه‌ی مربوط شروع شده و با بیان نظرات کاربران پایان می پذیرد.

3-استارت آپ‌های فعال در زمینه‌ی تولید گیم و انیمیشن و موشن.

4-شرکت هایی که در ۱۰ فناوری جدید در حوزه IT (مثل زمینه‌ی هوش مصنوعی) در لبه تکنولوژی‌های روز دنیا قرار دارند، در بخشی مجزا با عنوان الکامپ ترندز حضور یافته اند.

5-استعاره از حضور کلیه‌ی استارتاپ ها به عنوان بخش بزرگی از نمایشگاه.

6-آوردگاه سرمایه و فضای رقابتی میان استارتاپ‌ها.

7-قطعی اینترنت بین الملل از تاریخ 25 آبان تا 6 آذر 1398.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *