سلام
در این بلاگ قصد بررسی تبلیغات دیجیتال در فضای مجازی را گرفتیم. خدماتی که در محل کسب وکار مورد نیاز هست و همچنین توضیحی از ماجرای دیجیتال مارکتینگ و وای فای مارکتینگ ارائه بدیم.
اول از همه سراغ موضوع کمتر شنیده شده‌ی وافای مارکتینگ میریم. در این رابطه باید گفت هر گِردی، گِردو نیست یعنی اینکه هرجایی که شما کاربران عزیز رفتین و اونجا مجهز به وای فای بود، الزاما خبری از وای فای مارکتینگ نیست.
تا حالا تعریف درستی از وای فای مارکتینگ ارائه نشده بود. اما به طور واضح می توان با مثال زیر آن را توضیح داد.
همانطور که در بلاگ تبلیغات دیجیتالی گفتیم، وای فای مارکتینگ زیر مجموعه‌ی دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد. مهمترین بارزه‌ی این سامانه هم تبلیغات و بازاریابی روی بستر وای فای هست.

در واقع با قرارگیری بنرها و تبلیغات یک فروشگاه در یک صفحه‌ی وب و ترغیب کاربران به خرید، تبلیغات دیجیتال گفته می شود حال اگر کاربران، این محصول را در همین صفحه و به صورت آنلاین خرید کرده و هزینه‌ی آن را پرداخت کنند، از فرایندی به نام دیجیتال مارکتینگ استفاده کرده اند.

در صورتی که دیجیتال مارکتینگ روی بستر وای فای پیاده سازی شود به وای فای مارکتینگ تغییر نام داده اما تغییر کاربری نمی دهد. یعنی کاربران با اتصال به وای فای و مشاهده منوی محصولات یا خدمات یک مجموعه می توانند پس از بررسی و انتخاب آن ها بدون نیاز به مراجعه‌ حضوری به پیشخوان، موارد مورد نظر خود را سفارش دهند.

اما دیجیتال مارکتینگ:
با توجه به وفور مطالب در وبسایت های مختلف با موضوع دیجیتال مارکتینگ، مانند novin.com و hamyareweb.co و resanehlab.com و web24.ir دیگر نیازی به توضیح این کلید واژه نیست.
در یک جمله digital marketing به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود. در این جا دیجیتال مارکتینگ به داشتن وبسایت محدود نمی شود بلکه:

 

تولید محتوای متنی و چند رسانه ای
موضوع اصلی که می خواهید به کاربران ارائه دهید باید کاملا مشخص و گویا باشد. بعد از تعیین موضوع (لُپِ کلام) نوبت به نحوه نمایش آن می رسد این مطلب به صورت متنِ نگارش شده و به صورت بسیار ساده و روان در یک مقاله یا بلاگ قرار می گیرد و می تواند به صورت صوتی یا همان پادکست ظبط شده یا به صورت فیلم کوتاه یا همان تیز نیز تولید شود.

 

 مدیریت شبکه های اجتماعی
محتوای تولید شده بایستی به صورتی باشد که امکان قرارگیری در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر، لینکدین و … به صورت های مختلف را داشته باشد.

 

طراحی وبسایت و فروشگاه اینترنتی
ایجاد یک سایت پویا که دارای محتوایی مفید و ارزشمند برای کاربرانش باشد و از گرافیک و ظاهری مناسب کسب و کار خود استفاده کرده باشد، بسیار تاثیر گذار خواهد بود. محتوای تولید شده می تواند در متون اصلی سایت یا وبلاگ قرارگیرد.

 

خدمات ارسال ایمیل
ایمیل های جمع آوری شده از کاربران به طریق های مختلفی امکان پذیر است. از دریافت ایمیل کاربران در وبسایت یا شبکه های اجتماعی گرفته تا برای خرید آن ها. نکته‌ی حائز اهمیت استفاده از آن ها جهت ساخت کمپین و یا اطلاع رسانی می باشد.

 

خدمات سئو
یک جمله‌ی معرفی هست که میگه: بهترین مکان برای پیدا کردن جسد، صفحه دوم گوگل است. فکر کنم جمله انقدر گویا بود که نیازی به توضیح نداشت باشه. یادتان باشد که تمامی فعالیت دیجیتال مارکتینگ می تواند به این خلاصه شود که “شما دیده شوید” بنابراین اهمیت سئو را فراموش نکنید.

 

تبلیغات در گوگل
هر چند که خدمات سئو شامل تبلیغات در گوگل نیز می شود، اما جهت افزایش رنکینگ سئو میان رقبا بایستی اکانتی را از ads.google.com خریداری کنید و پس از شارژ کردن آن، می توانید کلید واژه های خود را وارد نمایید تا این بار گوگل تبلیغ کار شما را انجام دهد. (در اینجا هر چی پول بدی آش میخوری) کاربران پس از جستوجوی موضوع خود، مطلب شما را در اولین لینک مشاهده می نمایند.

 

تبلیغات بنری
شرکت های ای نتورک و یکتانت استاد این کار هستند. آن ها بنری از محتوای شما را در سایت های مطرح و پربازدید قرار می دهند تا کاربرانی که مایل هستند از محصول یا خدمات شما استفاده کنند با کلیک بر رو آن به سمت سایت یا محتوای شما هدایت شوند.

 

تبلیغات اینفلوئنسرها
به جای اینکه 100 پست در اینستاگرام بزارید تا 10 نفر از اون بازدید کنند، کافیه یکی از پست های شما را افراد مشهور مثل بازیگران، فوتبالیست ها و به طور کلی سلبریتی ها در صفحه‌ی شخصی خود قرار دهند تا موجی از کاربران به سمت شما سرازیر شوند. البته این هزینه از بقیه‌ی موارد برای شما سنگین تر خواهد بود.

 

تحلیل و آنالیز داده ها
در آخر به مهمترین مورد می رسیم به نام تحلیل داده. وقتی شما تمامی کارها مربوط به دیجیتال مارکتینگ را انجام داده اید و حالا می خواهید نتیجه آن را ببینید می توانید در این قسمت از ابزارهای گوناگون مانند Google Analytics و … میزان خروجی هر قسمت را با جزئیتاتش ملاحضه می کنید.

 

تنها تفاوت wifi marketing با دیجیتال مارکتینگ در حضور کاربر در محل کسب و کار است به معنایی دیگر کاربر پس از اتصال به وای فای تمامی خدمات خود را به صورت کاملا دیجیتالی و بدون نیاز به فرآیند سنتی درخواست و یا دریافت می کند حال آنکه در دیجیتال مارکتینگ نیازی به حضور کاربر ندارد. در این روش صاحب کسب وکار جهت تکمیل مجموعه خدمات خود می تواند با اضافه کردن وای فای مارکتینگ از خدمات آنلاین نیز بهرمند گردد.

کانکتیت پلتفرمی ست که می تواند تمامی خدمات آنلاین یک مجموعه را در اختیار شما قرار دهد. جهت آشنایی بیشتر با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *